Hejhopp!

Titta vad jag har gjort! Ett pennfack i pärlor! Satt hela dagen igår och halva idag och vävde med pärlor. 

Jag valde att göra den regnbågsrandig för att det är fint och för att vara säker på att pärlorna räckte av varje färg. Upptill sydd jag fast en dragkedja som jag sprättat loss från en gammal regnjacka.

Botten vävdes på samma vis som den randiga delen men med endast två pärlor i bredd. Tyvärr blev den lite bucklig när jag sydde fast den men nöjd ändå. Första gången jag testat denna teknik. Eller min syster räknade ut hur man gjorde när jag var yngre men det var svårt tyckte jag så jag gjorde inget. Men har kommit i kontakt med tekniken tidigare iallafall. 🙂

Såhär ser mitt pennfack ut när det är öppet. Det är inte speciellt stort men rymmer några pennor och sudd vilket är allt man behöver i många fall. Vet inte hur bra den håller tätt för gem däremot vilket jag ofta har med mig.

Detta pennfack blir nog mitt bidrag till Monthly Makers tema pärlor. Men har ännu ett pyssel jag gjort senaste dagarna. Inte lika tidskrävande dock 😉

Jag hittade en engelsk instruktionsvideo på youtube där en tjej visade hur man gör. Ni hittar det klippet här. Hon i sin tur länkar till sidan där hon hittade instruktionerna men jag har inte besökt den sidan något.

Tjing!