När jag var yngre och fyllde år fick jag en prinsesskudde med inslagna guldtior. Tiorna ovan på bilden närmare bestämt. Jag tyckte att de va så fina att jag bara använde några då och då i nödfall. Under en längre tid fick tiorna stå framme i en skål och bara vara fina medan jag använde mitt Kuddfodral. Som ni kan se på bilden är övre delen av de inslagna tiorna solblekta. De blir lätt så när de står framme år efter år. Men nu tio år senare (eller mer) kanske det är dags att använda upp de sista tiorna också. Men jag vill egentligen inte då de är så fina! Så ett bra spartips är att slå in era pengar riktigt fint. Vad jag ska använda de till vet jag inte riktigt men de får nu följa med mig till Umeå. Jag är sugen på att pyssla lite och behöver då lite fjädrar och träpärlor. Till det tror jag dessa tior passar utmärkt. Det går tydligt att se att dessa tior är till för kreativa ändamål!

Men det känns trist att ta bort det fina omslaget när tiorna i sig är en så fin dekoration. Vi får se hur det blir. Tids nog kommer jag att ta bort guldpappret och då lovar jag att tiorna är betydligt lättare att använda. För då ser de ut som vilken tia som helst. Ingen annan än jag vet att just dessa tior under lång tid varit klädd i guldpapper och sparats för att användas till något speciellt vid ett speciellt tillfälle. I andras ögon är de bara en tia i mängden. Men jag vet att de är speciella!
Tjing!