Hejhopp!

Nu var det en tid sedan jag deltog i Monthly Makers, men denna månad hade jag både tid och motivation. Månadens tema är Djur och jag har velat fram och tillbaka på vad som skall bli mitt bidrag. 

Först tänkte jag att morotskakan från i påskas skulle bli mitt bidrag.

Det är ju ändå en kanin! Men egentligen ville jag göra något åt Brago. Min 15åriga gamla pudel pojke som varit ett bra sällskap under tiden jag skrivit examensjobb. Han har sovit vid min sida om dagarna och fått ut mig på promenader med jämna mellanrum. Precis vad jag behövt i min skrivprocess.

Så efter att ha rensat ur garderoben kom jag att tänka på ett Youtube klipp jag såg för en tid sedan. I det klippet visade de hur man kunde göra en djurbädd av en gammal tröja. Det kändes som rätt sak för mig att göra. 

☆Jag valde en tröja och började sy ihop halsöppningen från avigsidan.

☆Sedan vände jag tröjan rät och började sy fast armarna längs sidorna.

☆Jag stoppade in en kudde i tröjan och stoppade armarna med andra bortsorterade kläder.

☆Sedan stoppade jag in den ena armen i den andra och sydde ihop dem.

☆Till sist sydde jag ihop öppningen där jag stoppat in kudden med biten där armarnas öppningar möttes.

Resultatet blev en fin vit hundbädd i flätmönster. Vitt är kanske inte den bästa färgen för en hund om våren, men den är fin för stunden. Och på den vita bädden är det väldigt enkelt att se om Brago ligger på den eller inte.
Han verkar nöjd och jag är nöjd. Brago har nu en sovplats i varje rum här hemma vilket är väldigt smidigt då jag ibland glömde att flytta hans kudde varje gång jag bytte rum. 

Tjing!

